Min helg!

Börjar med Fredag!
Var på Koh Phangan med familjen och åt massor med god Thaimat. Jag åt ribs med supergod chilisås. Sen efter det så fick jag köra Tommys bil hem. En passat -10a :) Nice nice, massa roliga funktioner som kan gå sönder haha =)
Nä men den var faktiskt skön att köra =)


Min Goda mat! Mums Mums mums!

Sedan så när jag väl var hemma så hade jag ju min bil hemma hos mig eftersom vi åkte och lämnade Nicki hos Emelie som skulle vara hundvakt =)
Så då hade jag ju sån tur att jag hade en gentjänst hos en arbetskamrat så han fick åka och hämta mig mitt ute i skogen =) Tack David för skjutsen =)
Det är faktiskt ganska så skönt att bli skjutsad, inte behöva köra faktiskt. Oftast så är det alltid jag som kör alla andra men nu blev faktiskt jag skjutsad och det var inte helt dumt det, fast sportdämpare är inte att rekomendera på vägen ute i Tungelstaskogen.
Men bara just själva grejjen, att bli skjutsad. Nice nice =) Privatchaufför nästa eller? Japp!




Lördag.

Vaknade av att mamma ringde och väckte mig 10 över 2, alltså 14.10. Jag tyckte att jag skulle sova ännu mer men hade en del att göra så det blev inte så mkt mer sova för min del. Gick upp och städade hela lägenheten, tyckte det behövdes efter att ha legat på latsidan med städandet i 2 veckor. Men tycker att man kan få dispens när man är sjukt =)
Så det roade jag mig med hela lördagen. Blev iofs fint =)
Stackars Sushi får gå med sin tratt på sig igen och det är inte populärt kan jag bara säga :p Stackars!
Och jag är inte heller speciellt populär för så fort det är morgon eller kväll och jag får syn på henne så ska jag proppa i henne massa anitibiotika. Så stackars igen. Så nu har hon börjat förstå det och springer iväg och gömmer sig så fort hon misstänker att jag ska proppa i massa piller i mun på henne.
Som sagt stackars :/



Söndag.

Första gången man ställer klockan på typ 2 veckor. Det var lite motigt att gå upp kl 10 måste jag medge men fick bita ihop och ca en timme senare satt jag i bilen på väg på enköping för att massera Amandas 3 hästar. Det gick faktiskt bra. Vart inte uppäten eller ihjälsparkad =) Och hästarna fattade faktiskt att det var skönt med massage.
Skulle dock behövt ha 3 armar för hundarna var helt kära i mig och ville att jag skulle ge alla lika mycket uppmärksamhet på en gång, jobbigt när det var 3 hundar och man bara har 2 armar. Hmm kanske borde klona en av dem :)
Men nu har jag iaf nästan kommit upp i antalet hästar som jag ska ha för att bli godkänd. Ska ut till Emelie och massera 2 hästar på onsdag så förhoppninsvis så klarar jag antalet. Gäller bara att man ska klara teorin också.

Hon med hästarna som behöver hjälp 3 ggr i veckan hörde av sig idag så ska ringa henne imorgon igen så får vi se om det blir en date av det hela. Känner att jag behöver ha någonting att göra på dagarna och vad är bättre än att pyssla med hästar och stallskötsel och faktiskt få betalt för det! Woho ! =)
Bokade tvättstugan till mamma också så dit ska jag på tisdag, hämta mamma + tvätten eller täcket och sen till tvättstugan. Ska passa på att tvätta lite själv då också så har man det gjort också =)
Blir fullt ös den här veckan.

Måndag: Läkaren och konditionstest på jobbet kl 12 om jag får för läkaren alltså.
Tisdag: Jobb mellan 6-14.42, Tvättstuga mellan 17-21
Onsdag: Jobb mellan 6-14.42, Massera Elsa & Pontiac
Torsdag: 10-17 Hästfriskvård på Ekerö
Fredag: 9-16 Hästfriskvård På Ekerö
Lördag: 9-16 Hästfriskvård på Ekerö
Söndag: Hmm ? Sova kanske? HELA DAGEN! =)

Så man har att göra den här veckan. Måste föröska hinna plugga lite hästmassage också eftersom jag åker ner till skåne den 7.e :O
Men nu blir det sängen, kudde och SOVA! =) Måste typ upp vid 6 imorgon :O


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback