Jahapp.

Kollade på bloggen och insåg att det är nästan ett år sedan som jag bloggade sist. Kanske är dags att försöka bli lite aktiv igen :/

Så vad har hänt under detta år jo alldeles för mkt.

Jag började med min hästmassageutbildning i Februari förra året och blir klar med den den 9.e februari i år! Men måste dock ha 11 hästar till som är journalförda och minst 14 tillfällen till. Hmmf. Det lär jag ju inte hinna. Med tanke på att jag är sjuk till och från hela tiden.

Har även börjat med hästfriskvård på axelsons. Det är så intressant! Vill bara lära mig allt som bara går om hästar.
Blir klar med den utbildningen i maj.

Har inte varit hos Samba sedan i Juli, det blev lite för mkt krångel med ägarna som hade henne och bråk på gården där hon stod så det fick helt enkelt bli så :( Känns jätte jobbigt fortfarande fast det har gått så pass lång tid. Men men.

Har även hunnit med att både köpa lägenhet och flyttat hemifrån. Så bor numera med mina 3 katter i Västerhaninge i en 2a på 61 kvm. Eller det är inte mina 3 egna bara 2 av dem. Trassel och Nelson den 3.e är min systers, Sushi men hon fick flytta hit för hon blev mobbad av de andra katterna hemma hos min syster.

Jag har även hunnit med att jobba på Dagab i ett år och typ 2 månader, känns ganska länge när man ser tillbaka på det och det börjar kännas lite småtråkigt om jag ska vara helt ärlig :P

Så jag har helt ärligt börjat söka någonting annat. Så ringde till Tjulsta Gård idag och pratade med Anders och kollade om de behövde folk och han sa att det behövde folk men att han var tvungen att prata med sin fru och sin son och hans fru för att kolla hur de skulle göra, samt att en annan tjej som också har haft praktik där hade förtur på den tjänsten i så fall om det skulle bli en extra tjänst.
Så skulle vänta typ en månad innan de visste riktigt hur det skulle bli. Så bara att hålla tummarna =)

Men just nu så har det varit segt med att jobba överhuvudtaget, har haft influensa sedan förra tisdagen och det har nu gått över till världens rethosta så nu måste jag till läkaren imorgon och få både läkarintyg och någon bra hostmedicin för det är inte så billigt att gå hemma :/

Och för den som undrar så letar jag inte efter någon att dela mitt hjärta med för jag har blivit sårad en gång för mkt nu så just nu ska jag bara fokusera på mig själv.

Som jag sa till Anders när jag pratade med honom idag var att jag har allt här nere i stockholm, fast jobb, egen lägenhet och så vidare men det är inte det livet jag vill ha. Jag vill kunna följa mitt arbete och se att det händer någonting med det. Till exempel man ser när en gris grisar och sedan följer man henne och hennes kulltingar tills de är dags för slakt och man ser vad som händer under tiden. Man ser också att fröt man sådde blir en gröda som man kan skörda. Låter säkert helt sjukt när man säger det så men jag känner verkligen att det är ett sånt jobb jag vill ha!




Fan också....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback