Snörusk!

Var med Martin igår och vinyla lite kåpor till hans hoj. Eller han och Jussi vinyla och jag kollade på =) Blev riktigt snyggt faktiskt. Fick baksidan på luren vinylad också, blev lite roligare att titta på än en vanlig brunröd baksida.

Idag åkte jag ut till stallet och hälsa på åsnan, var typ en vecka sen jag var där sist och Samba hade sjukt mycket överskotts eneregi som vanligt så hon fick ut och lufsa i den knöhöga snön. Men det hjälpte inte speciellt mycket mot den energi som spratt omkring i kroppen på henne. Men men lite lugnare blev hon allt.
Centio sprang runt som ett sär i hagen medans jag var borta med Samba, han skulle verkligen behöva lite mer motion för han blir bara mer och mer knäpp i skallen för varje dag som går.. Jag kan ju inte göra så mycket åt det heller tyvärr. Har ju en som skulle kunna rida honom flertalet dagar i veckan men kan ju inte släpa dit någon utan lov från ägaren heller...
När jag skulle släppa ut hästarna i hagen igen så skulle Samba få täcke på sig, hon var inte speciellt förtjust i att det var en hals på täcket. Hon tyckte nog att halsen prasslade lite obehagligt bakom öronen. Men sen när hon väl kom ut såg hon faktiskt ganska så nöjd ut ändå. Skönt att slippa frysa om halsen när det är typ 14 minus ute.

Jag är just nu sååå sjukt less på den här jävla snön, hade jag haft tillräckligt med semester och tillräckligt med pengar så hade jag sett till att åka utomlands tills att det blev vår här hemma igen.
Det har liksom varit snö sen i november typ och det är snart mars nu och det är över 60 cm snö på sina ställen. INTE OKEJ!

Ska jobba imorgon också, på en söndag, känns lite surt men jag behöver komptiden när jag ska ner till skåne. Sen måste jag försöka spara ihop mera komp så att jag kan åka till USA i sommar, 1-2 veckor hade jag tänkt mig sen måste jag försöka få ihop semester så att jag kan vara med mamma och Tommy lite också. Har ju bara 2 veckor att ta ut. Så lär bli ett par söndagar man ska jobba framöver.

Nä nu ska surmulan ta och hoppa in i duschen och skita i att det är äckelväder ute sen blir det nog att averka lite filmer som jag har köpt =) Ska kolla igenom hästmassagefilmen också så att jag kan massera på Samba och Centio imorgon :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback