Åre och personalfest

Ja så här ett par veckor efter att man kommit hem från Åre så har man ju i princip jobbat hela tiden och hunnit med en personalfest också.

Men kan ju börja att skriva om Åre iallafall.
Vi tog nattåget upp och det var ganska trångt att sova två pers på en sån där smal säng som man får ligga på. Sen var madrassen så hårt refflad att jag fick skavsår på armbågarna. Hmm, illa. Men men.
Väl uppe och fixade så åt vi iallafall pizza till frukost. Det satt riktigt fint faktiskt :)
Lämnade in brädan på vallning och kantslipning och det blev riktigt fint glid på den sen.

Sen blev det mest massa åkning hela veckan. Jag och Martin drog in till Åre en kväll eftersom vi bodde utanför i björnen så fick vi ta skidbussen in. Tanken var att vi bara skulle in och handla på Ica men vi hamnade på en liten krog där vi satte oss för att vänta på bussen. Behövde inte så mycket mer än 3 Mintu-shots och 3 cider. Sen var jag as kalas. Kul hade jag också fast jag blev nedtacklad flertalet gånger i olika snödrivor av Martin.
Sen när vi kom tillbaka till stugan så åt vi världens godaste middag. Det var pasta och stekt falukorv och det var sååå gott. Men det berodde nog mest på alkholen tror jag :) Hahaha

Sen på lördagen så blev det lite skotersafari och det  var riktigt nice fast det var superkallt ute. Men så vackert och vilken upplevelse det var. Jag och Rosanna välte med skotern och Martin körde fast flertalet gånger men så kan det vara. Det hörde till enligt guiden.

Efter en vecka i fjällen så var man väldigt mör sen när man kom tillbaka till jobbet på måndagen och den mörheten har väl inte riktigt gått över ännu tyvärr. Hmf :/



I fredags var det personalfest på en restaurang med Bowling i Sickla. Det gick riktigt bra första serien men sen blev de lite mkt dricka och klotet pricka rännan mer än käglorna.
Sen eftersom det blev lite mycket dricka så var Martin inte längre så diskret med att inte visa att det var han och jag så nu vet de flesta på jobbet också. =) Sen pratar man ju ganska mycket när man har druckit också.. Eller iaf jag. Man brukar ju säga att barn och fulla ljuger inte. Tror nog det är delvis sant faktiskt.

Sen skulle vi ut på krogen efter och det var typ 23 års åldersgräns överallt så vi var 4 pers som inte skulle komma in. Sen var vissa personer för fulla för att komma in någon annanstans så det slutade med att jag och Martin tog tåget hem. Faktiskt ganska skönt att lägga sig och sova med tanke på att man hade en yrselfylla (allting snurrar så fort man rör på huvudet för fort).


Har börjat med min hästmassageutbildning nu också. Känns som om det kan vara riktigt bra att ha en back up plan nu när saker och ting har börjat spöka... Känns som om den här utbildningen kan bli riktigt rolig också, ska ner till skåne i mars och träffa dem som håller i kursen och lära mig mera. Känns kul faktiskt. Längtar massor.

Men får se vad som händer sen. Får man tillräckligt med hästar som man ska massera så kan man ju starta eget. Vilket alltid kan vara nice.

Men får hålla tummarna och se vad som händer :)



Saknar min Flisa otroligt mycket just nu. Eller bara att ha hund också men Flisan var speciell <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback