Foto, fest & bakfylla

Söndag:
Idag så vaknade jag vid halv nio och kollade på klockan och konstaterade att jag skulle nog sova ett par timmar till så gick upp vid halv 12 istället :) Det var skönt :)
Sen bar det av till stallet idag igen. :)
Red Samba i hagen och det gick hyfsat bra ändå, kommer bli riktigt vig av att rida henne iaf, hon är ju ganska bred om man säger så :)
Ganska bekvämt att rida barbacka på henne, ungefär som att sitta i en fåtölj :)
Sen red jag ut med Centio i skogen och han var verkligen jätte mysig att rida, ville verkligen arbeta och visst han trippade på lite när han var på väg hemåt men han var aldrig jobbig och dum.
Så får nog bli lite ridning i hagen med Samba tills dess att hon vågar lita på mig sen får det bli uteritter med Centio. Längtar tills imorgon när jag ska tillbaka till stallet :)
Har även mina funderingar på att börja en distanskurs i hästmassage och lite horsemanchip den kostar 16000-17000 men det känns som om det skulle kunna vara någonting för mig eftersom jag kan läsa den kursen samtidigt som jag jobbar :) Så jag ska höra mig för om hur seriösa dem är som har kursen :)


Centio, kommer bli en riktig snygging så fort han är ordentligt igångsatt



Lördag:
Lite lagom bakis gick jag upp och tog en huvudvärkstablett och funderade: ”hmm, hur mycket dricka blev det igår egentligen??”
Sen cirka en timme senare så åkte jag och Tommy och hämtade Dan och Albin i Västerhaninge, då gick jag och köpte en pommes och sen lite resorb på apoteket. Skulle tydligen vara bra mot bakismående enligt mamma. Det stämde mådde genast mycket bättre efteråt :)
Sen när vi kom hem så fick Dan och Albin väcka liv i Kim och Johan som sov över hos mig.
Sen var det dags för att bära upp all ved, jag tror nästan det var ca 7 kubik och det gick sjukt fort att få bort allting. Så är evigt tacksam till er som hjälpte till. Tack, Dan, Albin, Johan och Kim :) Hör av er när ni behöver hjälp ;)

Sen när veden var klar så var det dags för stallet för min del. Förutom att Samba rymde ut ur hagen när jag hämtade Centio så gick det jätte bra, gick ut och gick med Centio i skogen och det gick nästan smärtfritt. Enda saken som var, var att Centio stal mitt fotsteg innan jag klivit ur det så det hade kunnat sluta illa men förutom det så var han helt okomplicerad.
En mys häst :)



Samba, rymlingen, dock inte på rymmen under detta foto :)


Fredag:
Efter jobbet idag så var det bara att åka hem och frisera Tommy, började tröttna på att Ali tjata om att han var långhårig så nu är han nyklippt och fin :) Sen bar det av till en fest i Tungelsta. Det blev en hel del dricka kan jag ju bara säga. Hmmm, jag har väl mått bättre om man säger så...
Var helt klart det där bålet som typ vi var 4 st som delade på, jisses och det blir ju inte bättre för att Kjelle står och skriker drick, drick kom igen nu drick!!
Nä man har ju mått bättre.. Helt klart.
Tack Kim för att du tog hand om mig iaf :)
Jag lyckades iallafall boka en taxi hem och visa vägen hem, det var till och med samma chaufför som jag åkte med sist, han som spanade in Amanda som fan hehehe :)
Sen däcka jag som en död säl i soffan efter att ha mått ännu bättre...


Torsdag:
Åkte och hämtade James efter jobbet idag och vi åkte ut mot Dalarö för att vi skulle ta lite kort, men tyvärr började det regna så det blev inte så mycket fotande. Vi försökte hitta ner till vattnet men jag har aldrig varit där förut så blev lite svårt.
Vi åkte istället vidare till Gålö. Där var det typ en till bil på hela parkeringen så kändes lite onödigt att betala parkeringsavgift, men James hade massa småpengar som han ville bli av med innan han åkte hem.
Så ändå skönt att veta att man inte fick p-böter igen.
Sen blev det en sväng hem till mig där det blev kyckling och currysås :)


Dalarö


Kommentarer

Postat av: Joi

Du var för full för att komma ihåg att jag också tog hand om dig ;)

Postat av: Danielle

Hejsan!

Jag tänkte bara höra om det är du som rider Centio nu också?`

Jag red nämligen honom i vintras typ och åker och hälsar på :)



Jag har massor med fina bilder på honom.

Hör gärna av dig,



Om du träffar honom, Krama honom stort från mig <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback