Envis pålle och danskurs

Onsdag:
Idag har det varit en hel del att göra på jobbet jag har bland annat fixat en garantipall till Falkenberg på 600kg, den var dyr, men som tur så betalar inte jag iallafall.
Så just nu sitter jag och väntar på att klockan ska ticka på lite, sen ska jag åka på min danskurs :) Jag tycker det ska bli riktigt kul att få hitta på någonting :) Sen får jag ju lite tid att umgås med min kära syster också.
Men uppdaterar efter danskursen så får vi se om jag fortfarande tycker det är lika kul :)
Längtar tills på söndag också då ska jag ta lite bra bilder hos Kjelle :)
Nu ska jag äta min andra halva av matlådan till middag :)
Inte själva plastlådan alltså utan innehållet ;)



Tisdag:
Jobbade på som vanligt och det här var nog en av de segare dagar som jag har varit med om! Den verkligen sniglade sig fram.
Sen bar det av till stallet och Samba vägrade att gå ut ur hagen, så fick ta Centio som lockbete. Sen när jag hade tränsat henne, så vägrade hon att gå ut från volten där jag hade gjort i ordning henne.
Så det tog typ en kvart, sen vägrade hon att gå från gårdsplanen efter ytterliggare en kvart fick jag fram henne ca 25 m. Sen tog det stopp igen.
Jag höll verkligen på att bli GALEN! Det tog ca en timme att gå från volten till tunnelöppningen som leder under stora vägen. Det brukar i normla fall ta högst 2 minuter.
Sen när jag fått fram henne till tunneln pallade jag inte bråka med henne mer så gick tillbaka till stallet.
För hoppningsvis så sköter hon sig bättre nästa gång jag ska hälsa på henne.
Annars blir det nog att ja börjar ta hand om Centio istället för han vill ju verkligen arbeta och komma i form.
Så vi får se hur länge jag har tålamod för hennes dumheter. :O


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback