En kopp té

Härromdagen så var det en kund som ringde till mig, det han sa var:

"Hejsan! Är det möjligt att skicka bud om man är privatkund med er?"

"Nä, tyvärr så är det bara företag som kan skicka med oss." Svarade jag.

"Jaha, okej... Hur ska jag göra dåra?"

"Du kan ju alltid ringa till taxi och be dem att köra ut dina saker? Så att istället för en människa de fraktar så kan de köra ditt paket dit det ska så får den som ska ha paketet lösa ut det sen framme på plats."

"Jaha okej, men det var inte riktigt meningen att den som ska ha saken ska betala för den."

"Okej, vad är det för någonting du ska skicka då?"

"Jag tänkte skicka en kopp té till en jätte sjuk tjej."

"Jaha okej, men då kan du säkert ringa taxibolaget och fråga hur mycket det skulle kosta att skicka från en plats till en annan, det brukar fungera när vi ska skicka paket på orter där de inte har utkörning."
"Okej, då får jag tacka så mycket för hjälpen."
"Tack själv och lycka till med téet nu."



När han berättade att han skulle skicka en kopp té till en tjej som var jätte sjuk så blev jag jätte rörd, började nästa gråta för att han verkade så snäll och omtänksam, tänk om alla människor kunde vara så mot varandra. Så alla killar som läser den här bloggen, nu vet ni hur man man ska göra för att imponera på en tjej. Det ska inte vara för enkelt, utan lite halv krångligt då uppskattas det extra mycket.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback