Telefonförsäljare, skansen och grillkväll

Vaknade igår morse av att en telefonförsäljare ringde. Klockan 9 på morgonen, förvisso brukar jag vara vaken då men inte efter en studentskiva, och visst jag skulle ju upp klockan kvart över 9, men iaf, de borde ringa lite senare för att inte riskera att väcka folk.
Han ville sälja premunationer på någon tidning om skogsbruk. Visst jag går jord-skog, men jag har typ 10 träd på tomten som är värda att räknas som träd.
Men men, jag försökte låta trevlig mot honom iaf, sa snällt och vänligt att jag inte var intresserad. Undrar vad som är bäst, att göra så som jag gjorde och lyssna vad det är för någonting de vill sälja eller bara säga att man inte är intresserad på en gång?
Aja.

Var på skansen med min syster och systerdotter också.
Var redan klockan 11 på centralen så bestämde mig för att gå ut till djurgården, var faktiskt väldigt trevligt väder och en trevlig sträcka att gå.
Sen när jag väl var framme så satte jag mig och stekte på en stenmur utanför skansen. Såg en äldre herre som också satt och väntade på någon.
När han fick syn på sitt sällskap sprang han fram så fort hans ben orkade med, det såg så gulligt ut så satt och log för mig själv när jag såg hur glad han verkade.

Väl inne på skansen så gick vi till bageriet och natta köpte bullar i olika former och smaker.
Sedan gick vi till barnens del på skansen, där det finns möjlighet att klappa på getterna. Kan ju bara säga att det var fler barn och föräldrar än vad det var getter i hagen.
Men killingarna var bara för söta :) skulle kunnat tagit med mig alla hem på en gång, om man fick.


Söta små getter



Jag och Natta var nog mer intresserade i getterna än vad Maja var, hon tyckte det var roligt en stund sedan var snören och småsten mycket roligare.
Vi gick också förbi björnarna och då ville Maja gå ner till dem och klappa och krama på de små söta björnungarna, men det fick hon inte göra för sin elaka mamma :)
Så efter lite mellis, fika och nästan 5 timmar på skansen så beslöt vi oss för att det var dags att åka hem.

Eller hemåt för Natta och Majas del, jag skulle däremot vidare till nästa äventyr.

Åkte med tunnelbanan till Mörby där steffi hämta upp mig och sedan vidare hem till henne.
Där skulle de grillas och chillas :) det var lite småkallt ute för min del, kortbyxor och inte någon vidare varm jacka.
Men vi flyttade in senare under kvällen.
Folket som döck upp var, Max i 15 min, sen åkte han. Alex & Andreas, Michelle & Anton, Milla & André, Emma, Padilla, Basse, Stefan, Henke, Emelie och HH-Hanna :)
Det var faktiskt en riktigt trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap.
Tack Steffi för en jätte trevlig kväll :)
Det blev en del alkhol för de som drack, tequilarace bland annat, men jag var nykter, drack min beskärda del i måndags :O
Fick dock lite mycket längtan efter min Joi så åkte vid 11 med Anton & Michelle, fick skjuts till Gullmars. :)
Sedan blev de bussen till tyresö där Joi mötte mig i spöregnet, ville inte gå själv med tanke på allt skumt folk som finns överallt.
Så de var en trevlig dag :) dock lite för mycket skitsnack, men men det är ju Bergafolk så vad kan man vänta sig?

Så efter att ha sovit riktigt gott hemma hos Joi så blir jag väckt av någon ringer i telefon igen. 3e dagen på raken.
Det var mamma, iofs så var ju klockan 12.35 men jag ville ju sova mera :P
Men åkte iaf hem och nu har jag städat i tvättstugan, på verandan och lite mer. Har ju studentmottagning på onsdag så det måste vara fint här hemma då :)
Sen så fick jag skjutsa mamma, tommy & marika till Maria där de ska äta middag så nu är det bara jag och hunden kvar.
Men jag ska överge henne en stund nu, för jag ska åka och köpa pizza :) mums :D


Kommentarer

Postat av: Junitjej

Jag måste verkligen se till att någon gång åka till Gotland!

Postat av: [NINIOLA] - en fotoblogg

sv: nej det är inget specielt tema :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback