Störande

Alltid när jag är ute och kör så kör man om ett par träningscyklister, när det inte är fler än 3 så går det bra, men ibland har man oturen att råka på ett helt gäng med mellan 30-50 cyklister som gärna cyklar 2 i bredd och gärna mitt i vägen så att det är omöjligt att köra om. Så då får man snällt ligga bakom och sega i 40-45km/h på 70-vägen. Det är sjukt störande, kan de inte hålla sig på någon träningsarena eller bygga upp en träningscykelbana eller något istället för att cykla ute på vägen, det är ju en risk både för dem själva och de som kör bil. Kan samtidigt förstå att de inte vill köra på cykel/gångbana men det måste ju finnas någon annanstans de kan cykla istället för på vägen, olycksrisken lär ju vara ganska så hög.

Har också sett väldigt många cabbade bilar av modell sportigare och 99% av förarna är män på 55+ med en solblekt keps. Då kommer fördommarna hoppade upp i huvudet på mig, att det man inte har i brallan får man väl ha som bil.. Men så tänkte jag efter att de här männen kanske har slitit hela livet och nu när de är lite äldre så har de råd att köpa en fräsch bil för de pengar som har kanske har sparat i flera år.
Men hur det verkligen är får man nog inte reda på förens man frågar någon av dem, men känner dock ingen 55+ som kör sportig cabb, så jag får helt enkelt fortsätta fundera.

Jag har en vän vars pojkvän porrsurfar, hon tar verkligen jätte illa vid sig och känner sig otillräcklig och ful och förstår inte vad hennes pojkvän porrsufar när han har henne. Hon förstår inte heller hur han kan vilja tillfredställa sig till något som har siliconbröst och är raka motsatsen till henne själv, någoting som inte ens är äkta...
Hon är iaf jätte ledsen just nu och vet inte vad hon ska göra.
Fattar mig inte på sånna människor.... jag menar vad är det för mening med att sitta framför en skärm och tillfredställa sig när man kan få äkta vara när man har flickvän...

Var för övrigt på biltema idag och köpte lampor och lås till cykeln. Det blev riktigt bra :) Tog även en cykeltur nu ikväll och det var någonting som skrapade som fan så tog bort stänkskrämen men det fortsatte att skrapa så fixade lite med cykeln och kom fram till att det var stödbenet som slog emot bakdäcket, så nu är cykeln pimpad och fixad så den inte låter någonting, såg dock att jag måste köpa nya bromsklossar, mina var nästan helt slut :p
Fotade även lite grann under cykelturen :)


En spindel i sitt spindelnät



Väldigt vacker plats där tankarna kan flöda fritt



Någon form av näckros



Hälsade på en snorig häst som var lite nyfiken på vad jag hade för mig



En annan häst som stod och halvsov


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback