Som väntat...

Som väntat så fick mitt tidigare inlägg "Alla är värda en chans. Eller?" både positiva och negativa kommentarar.
Bland annat så har Emma (http://enannandelavberga.blogg.se) tagit åt sig väldigt mycket av detta inlägg, jag förstår att hon gör det för hon ser på människor över lag på annat sätt än vad jag gör, men eftersom det finns fler människor på denna jord förutom henne så var det flera jag syftade på när jag skrev att vissa personer tycker så här.
Det är inte bara du som tänker så och detta var ett inlägg till alla som tänker lika dant som dig.
Sen att du tolkar det som att jag tycker att du är elak m.m så har jag aldrig sagt så, ditt sett att dömma folk efter utsidan är däremot någonting som jag inte gillar, men det är upp till dig hur du vill bemöta människor.
Plus att kalori intag har ingenting med kortison att göra, kortison gör att det samlas vätska i kroppen som gör att man ser svullen ut. Sen finns det ju andra sjukdomar till exempel olika ämnensomsättningssjukdomar som gör att det inte spelar någon roll hur mycket eller lite man äter, du fortsätter att vara jätte smal eller jätte stor tills man får hjälp att styra ämnesomsättningen med hjälp mediciner.

Jag tror på insdan hos andra människor.


Kommentarer

Postat av: Mr Perfect

Men människa... Lär dig stava. Det gör ont i ögonen!



Sen är särskrivning ett otyg. "jätte stor" osv. Skärpning!



Sen finns det ingen sjukdom som gör att man blir fet. Visst, vissa har sämre ämnesomsättning än andra, men då får man väl jobba lite hårdare bara. Finns ingen ursäkt för att se ut som en köttbulle och förvänta sig att folk ska tycka synd om en.



Postat av: Dr No

Ville bara lägga in en kommentar här när det diskuteras om huruvida det finns sjukdomar som gör att man blir "fet", det finns flera sjukdomar som gör att man blir överviktig och det finns fler homnoner som påverkas som gör att du har lättare att bli "fet". om du under en lägre period i ditt liv utsätts för stress kan du få ett överskott av stress hormonet kortisol som gör att du lättare lägger på dig över buken och detta är extremt svårt att bli av med så länge du fortfarande lider av stresssyndrom som i sig är en sjukdom. sedan har du Struma som är en sjukdom som gör att din ämnesomsättning blir för låg och du blir trött och hängig går upp i vikt kan bli deprimerad. Även vid för hög ämnesomsättning som gör att du går ner i vikt darrar, svettas är irriterad så kan du inte påverka din vikt. Först efter medecinering kan man göra något åt sina problem.

Människor med dessa problem antingen de är för "stora" eller för "små" brukar lida mer av att man tycker synd om dem än att man accepterar dem som de är.

det är väl först när man lider av sitt utseende själv som man bör göra något åt problemet, det är väl inte upp till andra att avgöra om jag är för ful, fet eller för smal?

Men jag tycker att man ska kunna acceptera att människor ser olika ut och har olika förutsättningar här i livet.

Vi har olika förutsättningar för att klara vår psykiska hälsa och så även vår fysiska hälsa.

Postat av: Marie

Mr Perfect ... ibland undrar verkligen vilken värld vissa lever i ...En engen liten bubbla som ska vara perfekt???

JO det finns sjukdomar som gör att man blir "fet" eller har lättare att lägga på hullet .... Du måste leva i en liten bubbla om du inte vet om detta ... din egna lilla bubbla ...

Håller med dig i ditt inlägg Louise Alla ÄR värda en chans hur man än ser ut för det ÄR INSIDAN som räknas!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback