Kryssning!

Jaha då har man överlevt en kryssning till :)
Vi kom till viking line terminalen och checka in men då var det så lång kö till att gå ombord så vi tog det lite lugnt istället och satt och kolla på allt folk.
Sen när vi väl skulle ombord fick vi köa en massa. Dessutom blev vi fotade på vägen in, hmm både jag och mamma titta ner i backen. Förstår inte riktigt varför de tar kort på alla, de lär ju inte tjäna så mycket pengar på det om man säger så, jag skulle iaf inte vilja betala 50 spänn för ett foto på mig där jag går ombord på båten.
Väl ombord så gick vi raskt ner till våran hytt, eller skokartong kanske man ska kalla det för, men den var helt klart lagom för 2 pers och hade en väldigt fräsch dusch och toalett.
Vi hade verkligen hytten längst ner längst bort som dessutom låg under vattenytan, men det fungerade jätte bra ändå.
Vi strosade runt lite på båten och försökte få grepp om vart allting låg någonstans. Vi åt även lite middag framåt nio, jag åt en stor hamburgertallrik och mamma åt fläskfilé med pommes :)
Sedan så gick vi och kollade på när Scotts spelade och då dansade vi även lite bugg :)
Jag blev uppbjuden av en 30 åring :O men kunde ju inte vara otrevlig och tacka nej så det blev en snabb dans på typ 10 sekunder för sen var låten slut och jag återvände snabbt till mammas trygga sida :)


Scotts spelar
Sedan var det dags att kolla lite karaoke :) jag var dock för feg för att våga sjunga, det var så mycket folk som stod och kollade så vågade verkligen inte!
Men efter att vi hade stått och kollat lite så gick vi ner till hytten en stund sen så gick vi upp och kollade på en cover/dansuppvisning :) de som sjöng och dansade var jätte duktigt så det var riktigt underhållande att titta på :)
Sedan var det dags för dansgolvet :) Jag dansade inte speciellt mycket, kände mig inte på så jätte mycket humör för det blev så j*vla varmt på 2 sekunder och då blir det bara jobbigt att dansa :p
Men dansade iaf lite, mamma dansade desto mer :) Tur att hon hade ett par andra skor med sig, annars hade det nog varit hon som stått mest och tittat på :P
Sen efter att mamma gick och la sig så gick jag ut på däck och fotade soluppgången, det var riktigt vackert att se :)
Sen var det sovdags vid halv 5, för att sedan gå upp vid halv 9 och äta frukostbuffé.
 Inte för att jag åt för 90 kr men det var väldans gott och jag var verkligen vrålhungrig :) åt mackor, prinskorv, äggröra, pannkaka, vattenmelon och drack 6 glas vatten :)
Sen lullade jag och mamma runt lite på båten för att sedan gå ner och lägga oss och vila ett par timmar :) Det var skönt.


Soluppgång över Åland


Slutsats om kryssningen blir alltså att det var fullt med "tonåringar" där, alltså starkt överförfriskade män och kvinnor, den ena värre än den andra. Dessutom så trodde vissa "tonåringar" att de var dö heta och trodde att jag också tyckte det, men det räckte med att se skitsur ut för att de skulle fatta att jag inte var intresserad, speciellt inte av någon som hade kunnat vara min pappa eller farfar för den delen.
Och alla som åker på kryssning iaf till 99% har med sig sånna där karbinväskor på hjul, ibland gärna 2 st, jag menar hur kan man använda så mycket skit som ligger i väskan på mindre än 24 timmar! Det är ju sjukt, stoppar de i hela familjen i väskorna eller vad gör de? De är ju liksom inte små väskor, en sån räcker för mig när jag ska vara borta i en vecka och de som åkte på kryssning är borta mindre än ett dygn.... Jag säger då det :p




 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback