Imorgon tar jag klivet in i vuxenlivet

Ja imorgon tar jag studenten!

De här 3 åren på berga har gått ruskigt fort, med både bra och dåliga minnen, mest bra :)
Alla gånger man har suttit i matsalen och pratat massa skit :) Alla ggr man skrattat åt andras misstag på jordbruket för att sedan göra nästan samma sak själv.
Alla gånger man har sagt att det är ettornas fel bara för att man alltid tycker att man själv är bäst.

Första skoldagen när vi skulle para ihop. land, huvudstad, flagga och något mera så man kunde göra sammarbetsövningar.
Jag hamnde med Max, Sabina och Emma R.

Kommer ihåg att jag hade jätte mycket respekt för 2or och 3or när man började som helt ny etta.

Sa imorse till mig själv att jag kommer inte sakna Berga ett dugg, kommer bara bli skönt att sluta, ingen mer skola, inga mer läxor och inga mer tidiga mornar. (Tills att man börjar jobba 1a juni alltså) :)
Sa också att jag troligen inte kommer gråta en droppe imorgon vid utspringet.

Usch vad fel jag kommer att ha.
Jag kommer att sakna Berga varje dag i resten av mitt liv, jag kommer sakna alla stunder med skitsnack kring lunchbordet, alla roliga praktiktimmar där vi nog har varit som en plåga för instruktörerna, kommer sakna alla människor på Berga även de man inte umgås med, kommer sakna kossorna i ladugården, sakna att  få gå upp as tidigt för att mjölka, kommer sakna grisarna även om de inte är mina favoritdjur, kommer sakna alla lärare oavsett om man har tyckt om dem eller inte, kommer sakna att köra traktor hela dagarna, kommer till och med sakna äckellukten när man flyttar runt gödsel på plattan.
Varför?
Jo för att allting påminner om Berga och Berga stunder, Berga folk och berga över huvudtaget.
3 år av mitt liv som jag har gått med samma människor och verkligen lärt känna, 3 år av tokirier och mest glada stunder.
3 underbara år som har hjälp till att forma mig till den jag är idag, hjälpt mig att mogna och faktiskt inse att även små frön kan bli starka plantor!

Och jo jag kommer gråta, jag kommer gråta massor!  Och när man tror att tårarna är slut så kommer gråten komma igen, mycket för allting man kommer att sakna men mycket också för allt det nya som står och väntar på en.

Det verkliga vuxenlivet börjar imorgon!
Men det bor ju ett barn i oss alla, så en del av Berga kommer ALLTID att finnas kvar!

Och bara för att man slutar så betyder ju inte det att alla upplevelser man gjort tillsammans tar slut, det är nu man kommer inse vilka som är en verkliga vänner och det är dem man förhoppningsvis behåller hela livet :)


Kommentarer

Postat av: Elin

redan i morgon ?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback