Grillkväll

Åkte hem från Joi igår för jag ville vara hemma lite innan jag och mamma ska på kryssning. Gjorde inte speciellt mycket, tog det mest lugnt :)
Fick sms av Evelina & Toni som ville komma hit och då tog de med sig Joi och Thomas. Meningen var väl att vi skulle kolla på film, men filmen som vi skulle kolla på var inge bra så då kom jag på den jätte bra idén om att vi skulle ner till sjön och grilla :)
Sagt och gjort.
Kollade snabbt igenom frysen efter någonting att grilla och hittade hamburgare och bröd.
Jag hade även en engångsgrill sen förra sommaren.

Så vi gick ner till sjön och ut till udden, där jag försökte tända grillen och det gick väl inte så där jätte bra. Det där pappret som ligger mellan kolen och grillgallret brann upp sen hände det inte så mycket mer.
Så vi försökte fixa en brasa genom att hälla ut kolen bland våra vedträn vi hade tagit med oss. Hmm gick inte så jätte bra det heller eftersom vi inte hade någonting som vi kunde tända på.
Så Toni och Thomas gick och hämta massa löv och jag och Joi gick och hämta lite glödande kol från en eldstad borta vid stranden. Tog även med oss lite ved därifrån.
När vi kom tillbaka till udden så hade de faktiskt fått fyr på brasan :)
Så vi la den gamla grillbotten ovanpå vedträna för att kunna lägga gallret ovanpå det sen så vi kunde grilla hamburgarna utan att de blev brända... Hmm gick väl sådär. Grillbotten blev lite för varm och brann mer eller mindre upp med hamburgarna på :P


Våran supersnygga "stekarhambugargrill"



Så vi fick helt enkelt vänta tills det var glöd och inte jätte höga lågor och då la vi grillgallret ovanpå vedträna och då gick det faktiskt riktigt bra.
Jag tog upp bröden ur påsen för att de skulle tina lite eftersom de var frysta.
Till min förvåning börjar det dofta väldigt starkt av kardemumma och jag inser att jag har tagit semelbröd istället för hamburgerbröd.
Men det fungerade alldeles utmärkt att äta humburgare och semelbröd med ketchup och dressing, dock smakade min hamburgare lite bränt.


Brasan


Sen efter att vi hade ätit så började grabbarna att leka med elden och grabbar och eld kan ju bara betyda en sak..
De började kommunicera med varandra på "ugg ugg språket" och bete sig som riktiga grottmänniskor. Höll på att hoppa runt elden och slå med pinnarna i den och allt möjligt.
De blev helt enkelt för mycket för deras grottmänniskoanlag att stå ut med, de var tvugna att få utlopp för sina grottmännisko instinkter.
Men det var fruktansvärt roligt att se dem hålla på :) Tror inte jag har skrattat så mycket på länge :)


Så här såg de ut när grottmänniskorna börja härja



Men idag lär man ju få se andra typer av grottmänniskor, eller det är väl inte grottmänniskor utan snarare äldre människor som tror att de är tonåringar igen. Nu pratar jag alltså om Kryssningen ikväll :) Då finns det ju alltid kvinnor och män som blir som 20 åringar igen även om de ibland är den dubbla åldern eller mer.
Sen har vi "ungdomarna" alltså de som är mellan 20-30 som också tror att de är jätte pigga och fräscha. de är oftast dem som blir de mest överförfriskade och som pratar någon blandning mellan ugg-ugg språket och svenska, blandat med en massa sch-ljud, "schaa du meee... ugg-ugg... schnyggingsch"
Men forhoppningsvis så slipper man hänga med dem allt för mycket :)

Jag och mamma ska ju bugga ikväll också :) vi får väl se hur lyckat det blir, vi brukar ju mest flamsa omkring :) men alla andra lär ju tro att de är tonåringar igen så de lär väl inte synas så mycket att vi har glömt bort hur man gör.
Tror det kommer bli en jätte trevlig kryssning iaf med dig Mor :D <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback