Första dagen i vuxenlivet!

Okej jag hade fel om igår. Jag grät inte massor, jag snyftade lite lätt när klassens mest omogna kille gick upp och höll ett väldigt moget tal, där han medgav att han hade varit ganska jobbig ibland, men att han endå skulle sakna Berga för det var där man fick vara sig själv utan att någon dömde den andra.
Då blev jag rörd :)


Jag sitter i Jois knä under presentöppningen


Dagen såg ut så att Emelie kom över vid kvart i åtta och vi gjorde oss i ordning och sminkade oss :)
Sen så åkte vi till skolan och skålade på champangefrukosten, jag & emelie drack cider.
Sedan var de dags för fotograferingen, dels en gruppbild och sedan en klassbild, tror jag blev ganska bra på bilderna, smila så jag fick ont i kindmusklerna :)
Efter det satt vi i vårat klassrum och skrev i varandras mössor :)  Uffe pratade om hur han lärt känna alla i klassen och att vi till och med har fungerat som en klass fast vi är så många olika individer, hur vi faktiskt har mognat och blivit dem vi är idag.
Efter fotograferingen så gick alla treorna ut på bron och stod och skrek till bilarna :) De var ett par som tutade, men de hördes knappt eftersom vi skrek oss hesa :)
Sedan var det dags för lunch :)
Det blev hmm, oxfile (?) och potatisgratäng :) till efterrätt blev det jätte god glass med bär :)
Det var även premie utdelning och jag fick ett premium :) Ska få åka till en kursgård under en vecka och träffa massa andra elever som har fått samma premium, skulle få mer information om det senare via brev.

Sen var det dags för utspringet, det var bara en enda gröt av människor!  Så mycket folk och hur många studenter som helst som krama om varandra. Men det var en härlig känsla :D
De som kom till mitt utspring var, Mamma, Pappa, Tommy, Christina, Natta, Johan, Maja, Nadja, Sofia, Marika, Katrin och Joi.
Jag fick åka värsting åk hem sen :)

 

Jag med feting åk & utan pinsamt plakat :)


Tror att Marika grät mer än vad jag gjorde under hela dagen när jag kom fram till hene :) eller rättare sagt hon kom fram till mig.

Sen var de hemåkning, vet någon hur mycket 80-90 miles är i km så skulle jag gärna vilja veta det :)
Hemma hos mig så skulle vi ha suttit uppe på den nya verandan men blåste lite mycket så efter presentöppningen så flyttade vi ner till den andra verandan med tak :) Fick pengar, soppapengar, en vacker fruktskål, en vacker ring och en del annat :) Förstår nu varför jag fick ringen från glitter, för mamma ville ha reda på min storlek :D
Det blev grillade kycklingspett, klyftpotatis och beanesesås :) De var jätte gott :) Sen till efterrätt så blev det glass, jordgubbar, honungsmelon och maränger :)
Jag hade verkligen en toppen dag!
Tack så jätte mycket för allt, presenter, mat, dryck och ett trevligt sällskap :)


3 Häst-Jord-Skog 07-09 Bästa klassen någonsin!

Tanken var att jag skulle ut på krogen igår, men efter mottagningen och en natt med fåtal timmar sömn så blev det att däcka på soffan efter att gästerna åkt hem, det var väldigt skönt.

Så vad har jag gjort första dagen i vuxenlivet, inte så mycket faktiskt.
Sov till kl kvart över ett :) sen blev det en promenad med hunden & Joi :)
Efter det så åkte vi lite moppe till tyresö, där blev det lite fotboll med Jois homeboys :) Sedan åkte vi och lämna mopeden hos Jois mamma, sedan gick vi från Modevillan hem till Joi för bussen gick inte på 45 minuter.
Blev rask promenad hem eftersom det var svinkallt ute :O
Sen har jag så klart köpt godis också :)
Nu ligger jag nedbäddad i sängen och får tillbaka värmen.
Imorgon ska jag bara njuta av mitt vuxenliv :)


Kommentarer

Postat av: Sabina

Häftig student, synd bara att jag missade den :S

Men jag förstår att du var trött :P själv gick jag upp 7:00 på min student och kom hem efter slutskivan runt 4 på morgonen. Sedan var det dags att gå upp kl.10:00 för att skriva matteprov... kommer aldrig glömma bort den huvudvärken och hur fort jag somnade efter provet :P

Du glömde även nämna att du fick ett presentkort :P

Har du köpt något kul på H&M? ;)

Njut nu av att vara student innan skolan, jobbet och alvaret börjar igen. Om du nu vill fortsätta att läsa vidare sen...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback