Jobbarkläder och söndertjatade låtar!

Kom att tänka på en sak nu så här i efterhand.
När jag klev in på frisörsalongen i handen så bemöttes jag av hon i kassan som vilken kund som helst, alltså hon var jätte trevlig och gav mig den informationen jag frågade efter. Men hon som klippte mig behandlade mig som om var tvungen att göra sitt jobb och inte alls tyckte om att jag var där som att hon var lite overclass. Hmm, hade hon bemött mig annorlunda om jag hade varit sminkad och inte haft jobbarkläder på mig.
Skulle jag jobba inom ett serviceyrke där man möter folk varje dag så skulle jag behandla dem med jobbarkläder på sig lite extra trevligt, eftersom de jobbar så betyder det att de har pengar och är man då trevlig så lär de ju komma tillbaka :)
Iofs så skulle jag bemöta alla på så trevligt sätt som möjligt.
Men mamma sa att hon kanske var en praktikant, som var tuvungen att få ihop praktiktimmar.. Men men.

Kom också att tänka på låtar som spelas på radio att de borde införa en lag på att man inte får spela samma låt flera gånger i timmen. Till exempel så har de redan spelat sönder "Im in love with a fairytale" och den har inte ens gått på radio så länge, och det är bara början på sommaren ännu, jag kommer använda öronproppar om jag måste höra den låten igen :P
Tycker synd om de som jobbar på plocktorget som säkert hör låten bra mycket oftare än vad jag gör :O
Nä inför musikregler :O


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback