Födelsedag och fint väder.

hmm vad hände med skärpningen? Gick inte så jätte bra men nu kände jag att det var dags för ett blogginlägg igen :)

Har hunnit vara på kolmården och fylla år sedan jag bloggade sist.

Kolmården var då alltså på med min lillasyster Marika och vi fick toppenväder. Vi var där ca kvart över 10 på lördagmorgon/förmiddag. Tanken var att vi skulle ta med marikas kickbike in för att underlätta för marika om hon fick ont av reumatismen, men man fick inte ha med sig kickbike in. Även fast jag sa att jag kunde ta på mig allt ansvar om det hände henne någonting, men de gick inte ändå. Så det var bara att snällt lämna kickbiken i bilen :P
Så vi promenerade omkring med alla andra tusentals människor och kollade på djuren, eller om det kanske var mera så att djuren kollade på oss, ibland kan man nästan undra vem som kollar på vem.
Det var tur att vi tog med oss en massa fika för man behövde energipåfyllning av att gå omkring så mycket, vi gick ändå i nästan 6 timmar. Bra att vi hade vatten med oss också då det var strålande sol hela dagen, sen var det bra att vi hade smörjt in oss med solskyddskräm för såg flera andra både vuxna och barn som var helt röda efter ett par timmar i solen.
Framåt 3-4 tiden så började det glesna på folk, antagligen för att småbarnsfamiljerna eller rättare sagt småbarnsföräldrarna hade tröttnat på barnens eviga tjat och gråtande.
Ganska skönt för min och marikas del att kunna gå omkring obehindrat och kolla på djuren som inte hade gömt sig undan folket och värmen.


En lejoninna på Kolmården



Efter att vi gått ut från själva djurparken så gick vi in i tropicariet och tittade på djuren där, men det kändes verkligen inte kul att gå där, såg så trist ut och djuren som var där verkade deprimerade. Låg till exempel döda fiskar i ett akvarium och en krokodil såg verkligen ut som om den inte hade någon livsglädje, nä inte alls kul att gå där :(

Efter att vi hade åkt från kolmården mot norrköping så stannade vi till på donken och köpte middag, vi åkte sedan och letade efter en tältplats och det slutade med att vi sov i bilen.
För när vi skulle sätta upp tältet så rasade det bara och knotten kom och anföll oss så jag är helt sönderbiten och i princip så har alla betten jag fick svullnat upp så jag ser fördjälvig ut. Påminner lite om tältresan i värmland, fast nu är det fler bett på kroppen än i ansiktet så ser inte lika hemsk ut i ansiktet som jag gjorde då.
Sov inte så jätte gott, frös lite och blev lite stel i ryggen men gick ändå att sova :)

På söndagen så åkte vi igeom Safariparken på kolmården och såg lite alla möjliga djur där med och det var nog tur att vi åkte så pass tidigt som vi gjorde för det blev fruktansvärt varmt senare på dagen när vi satt i bilen på väg hem höll man på att svimma av av värmeslag.
Så väl hemma blev det lite paketöppning eftersom det var min 20-årsdag :)
Fick en gjutjärnsgryta, det var verkligen helt otippat och aboslut ingenting som jag någonsin skulle kunna tänka på att önska mig :) fick även glas och en drinkmixbok :)
Fick också en jätte fin lysande ängel av marika :)
Gick ut med mamma och hunden och flisan ville mer än gärna bada i värmen.


Mumsigt med pinne tycker Flisan



Sedan bar det av hem till pappa, åkte förbi och plockade upp Joi vid gullmars också.
Väl hemma hos pappa bjöds det på Festfisk och det var verkligen jätte gott :)
Fick presenter även där :) Presentkort på valfri konsert/böcker/filmer eller annat av pappa och christina :) Danskurs av Nadja, Natta, Johan och Sofia :) Så nu ska jag lära mig att dansa Reaggeton :) det är typ så som Christina Aguilera dansar :) Mitt danssällskap då blir Nadja, börjar med dansen senare i sommar/höst.
Fick även en jätte vacker bukett som dock står hemma hos Joi då jag inte kunnat ha den i bilen medans jag jobbar.


Min fina bukett




Började på nya skiftet igår också och de som jobbar på andra skiftet alltså delvis det som jag har börjat på eftersom jag jobbar dagtid verkar vara värsta seriösa gänget, så allvarliga liksom men jobbar som sniglar. Men de är trevliga iallafall så det känns bra, det är huvdsaken, lite jobbigt bara att man ska jobba på ett visst sätt på gamla skiftet och ett annat sätt på nya skiftet, men det fungerade ganska så bra ändå :)
Mamma opererades igår också, hon behövde inte ha gips men får inte stödja på benet på 6 veckor. Hon har ett stort hårdplast paket på foten, så jag har försökt hjälpa till så gott jag kan med allt hon kan tänkas ha hjälp med..

Idag så blev det inget jobb för min det, har hjälp mamma en hel del, hon är redan less på att gå hemma och inte kunna göra någonting så hon har ringt en massa samtal till sina vänner så jag kan tänka mig att det blir skyhöga räkningar efter de är 6 veckorna.
Ringde läkaren idag också och jag säger bara att läkare är verkligen ett släkte för sig, de är alltid så luddiga i sina svar och ger aldrig några direkta svar.
Har iallafall en lättare förslitning i ryggen mellan kota 3 och 4 i ländryggen och när jag frågade om vad man gör åt det så sa han bara att jag ska fortsätta träna hos sjukgymnast och jag frågade hur jag skulle göra med gymmet eftersom så fort jag tränar tungt så får jag ont i ryggen. Men det kunde inte läkaren svara på utan det fick jag ta med min sjukgymnast. Jag frågade om hur jag skulle kunna göra för att bli bra igen och då sa han bara att det får du ta med din sjukgymnast. JAg menar bara att han är ju faktiskt utbildad inom medicin och sjukdomar m.m då borde ju han kunna svara på hur man ska göra för att bli frisk igen. Men nej då det kunde han inte göra.
Så nu får jag snällt vänta tills i augusti för min sjukgymnast är på semester.... Hmmf. Ska ringa den andra läkaren på måndag och fråga vad han säger om saken... Han är ju den läkare som jag gått till mest och är lite mer insatt i fallet, men han var inte där idag...
Mamma sa dock att det inte gick att bota förslitningar utan att det var någonting som sitter kvar hela livet, det man kan göra är att träna upp muskelaturen runt området som är förslitet.

Idag har jag även sett klart på säsong 4 av one tree hill :) jag är verkligen fast just nu :) ska börja på femte säsongen inom kort :)

Under de första veckorna på cola har jag fått ändra min uppfattning om en person som jag tyckte ganska så illa om tidigare. För en tjej som känner henne berättade raka motsatsen till det jag trodde om henne. Visst jag har uppfattat henne som en bitch rent ut sagt som gillar att köra med människor, men det som personen på cola berättade om henne fick mig att ändra uppfattning. Har även läst en del saker som hon har skrivit i andra människor bloggar och hon är nog inte helt dumt i huvudet iallfall, även om vi har olika uppfattningar om folk och saker så har hon ändå en hel del vettiga saker för sig.
Så jag har lärt mig en läxa nu, man ska inte dömma någon man inte känner fullt ut och sen ska man inte dömma någon efter andras åsikter utan skapa sig egna åsikter om personen efter att man har försökt lära känna den.
Så nu ska även jag bli bättre på att lära känna människor och verkligen undersöka om andra människors förutfattade meningar verkligen stämmer.

Varje dag har med sig någonting man kan lära sig av och det fina vädret sänker läsarsiffrorna totalt men det gör ingenting :) Mer fint väder åt folket :)


Kommentarer

Postat av: Joi

Jag läser iaf!

Postat av: Ylva

Hej lilla gumman, å jag läser hela tiden. Hoppas du får en underbar sommar och massa fint väder. Måste oxå säga att du är supersnäll som hjälper din mamma (min syster)så mycket, känns bra när jag själv inte kan hjälpa henne fast jag så gärna vill(lite långt ifrån). Ha de bra så kanske vi ses senare.

Kram Ylva


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback