Söndag och sjukhusbesök igen :/

Igår så åkte jag hem till Emelie för vi skulle till södertälje och kolla på hur tatueringen ska bli. Jag fick köra Lars bil för han skulle också med men orkade inte köra själv, alltid trevligt med lite omväxling :)
Vi åkte iallafall till södertälje och först var det ingen som var i tatueringsstudion så vi var på väg att åka därifrån och när vi passera med bilen så såg vi att det var öppet så då fick vi vända och åka tillbaka igen :)
Tatueringsskissen såg jätte bra ut men jag har funderat lite nu och vill göra den lite mindre :) Men vi ska dit imorgon igen och boka tid så då ska jag framföra mina önskemål tll Pelle. Han heter så som ska tatuera oss :)
Måste lämna 500 kr i förskott också så man verkligen kommer på den bokade tiden :)
Vi åkte även till Ikea för Emelie skulle köpa en skohylla och när vi skulle låsa upp bilen med larmdosan så hade batterierna dött så vi fick gå in på ikea och skruva isär dosan och sen gå till Jula och köpa batterier :P
Sen bar det av till Donken :)

Sen åkte jag hem till Joi, fick en störtskur över bilen så såg ingenting genom rutan trots att jag hade vindrutetorkarna på full hastighet, sen var det typ översvämning på vägen vid Gudö så nu har man fått bilen underredstvättad också :)
Efter att regnet att lagt sig så åkte jag och Joi och badade i Alby, det var trevligt och faktiskt årets första dopp :) Vet att jag är seg men är en riktig badkruka :)
Senare mötte vi upp Thomas och gick och bände bort tangetbordet från Kims händer, vi var ute en stund sen gick vi upp till Joi och där fastanade killarna framför datan och jag somnade på sängen, tills Kim började bråka med mig, sen somnade jag igen :)
Hade tydligen uppfattats som tråkig, men jag behöver min skönhetssömn :)

Idag så har jag inte gjort så där jätte mycket Tommy ringde och sa att mamma fått åka in på sjukhuset igen, mamma tror att hon har fått en propp i benet. De har tydligen varit och pratat med läkare på ortopeden och sen tagit massa prover så nu har hon blivit iväg skickad till medicin vilket hon skulle bli om läkarna trodde det var en propp.
Känns jobbigt när mamma åker in på sjukhuset för hon har alltid varit så stark och "frisk" (snarare inbillningsfrisk men ändå), sen så helt plötsligt så händer det henne en massa saker som gör att hon inte längre orkar vara sig själv riktigt längre.
Först hjärtat med dubbelslag, jätte högt blodtryck och låg puls, sen så har hon haft olika inflammationer i lederna, sen foten och nu det här.
Förhoppningsvs så har hon fler än 9 liv.
Jag vill ju inte visa för marika att jag är orolig, för då kanske Marika blir oroligare och jätte rädd och det vill jag ju verkligen inte.
Men samtidigt så känns det jobbigt att visa sig osårbar, skulle bara vilja ligga inbäddad i sängen och gråta just nu.
Vill verkligen att mamma ska bli frisk och bli av med alla sina sjukdomar och krämpor, vet ju inte hur mycket till hon kommer att orka.
Speciellt inte eftersom Marika har problem med sin reumatism, jag har problem med min rygg och samtidgt som mamma har en del andra saker som hon inte riktigt vet hur hon vill göra med.
Jag önskar verkligen jag kunde göra allting bra.


Kommentarer

Postat av: Nathalie

Åh vad glad jag blir! Jätteroligt att du tycker det:) Ja precis, det finns alltid två sidor! En dålig, och så en lite bättre. Men om kravet av att kossor ska betas slopas, så kommer nog allt fler gårdar att ha kossorna inne (är väl mer lönsamt skulle jag tro). Ha det bra! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback