Stygn- och svampplock

Fortfaranade söndag:
När jag kom hem från Joi idag så hjälpte jag mamma att tvätta rent sitt operationssår på foten. Det har börjat kladda lite och ömma. Så jag tittar lite närmare på någonting som jag trodde var en sårskorpa, det kan jag ju säga att det inte var. Det var en ett stygn med en tråd på över en och en halvcentimeter, dock så var det högst 4 mm som syntes utanför kroppen. Vad är det för på sjukvården idag? Hon var ju inne på sjukhuset för att ta bort stygnen för 3 veckor sen!!
Jag tvättar rent där stygnet har suttit och ser till att det lilla blod som har kommit slutar att blöda.
Hittar en till "sårskorpa" och det är tydligen ett till stygn som har blivit uppklippt men inte borttaget.. Men det satt med ändarna uppåt så fick inte bort hela så förthoppningsvis så vandrar det ut av sig själv.
Men det är ju helt sjukt att de har missat så pass. Vad är de för fel på vården i dagens läge? Det är inte första gången de har missat och betett sig oproffsionellt.
Nä fy fan för den svenska vården.

Mesta tiden av den här dagen har jag suttit klistrad i böckernas värld men gick och ut med Tommy och plockade lite svamp borta vid Berga.
Vi hittade faktiskt ganska mycket kantareller, fast jag tycker inte om svamp, men det är kul att plocka.
Har blivit lite sugen på att sälja min bil nu. På allvar också inte bara hmm usch min bil är tråkig vill ha en ny. Men ska kolla på en golf tror jag :) vi har ju en automat som står här på tomten och väntar på att bli såld. Men ska kolla vad en manuell står i på blocket.
Så får se hur det blir.



Hittade en larv bland svamparna


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback