Oplanerat inlägg.

Tisdag natt:
Hade egentligen inte tänkt att blogga någonting alls idag, men kände att jag var bara tvungen att slänga in ett blogginlägg ändå.

På jobbet så går det bara bättre och bättre, klarar mig nästan helt själv med ASA ordrar nu också, bara ibland som jag måste be om hjälp, men jag lär mig nog alla tillägg och sånt så småningom.
Kan bara säga att jag tycker det är jätte trevligt att prata med kunder som är jätte trevliga :) Det blir liksom lite roligare att jobba då. Så klart så finns det ju alltid rötägg, som idag tex, dock inte min kund men hon tänkte polisanmäla oss för att vi "stulit" hennes cykel. Men så var ju naturligtvis inte fallet.
Kunden hade blivit informerad om att hon kunde hämta sin cykel inne på city prick kl 12 och inte en timme senare eller tidigare. Så när kunden inte hade kommit vid 3 så skickades cykeln tillbaka till Farsta. Då kommer natruligtvis kunden när cyklen har lämnat city och hon blir helt galen.
Oj oj oj säger jag bara, hur en människa kan vara så envis. Stackars Ali och Sofia som fick prata med henne.
Hon var verkligen helt galen.
Vet inte riktigt vad som hände sen efter att hon skulle polisanmäla oss, hon ringde nog avsändningsorten och skulle skälla ut Malmö. Stackars dem.

Fick lite roliga mail av Ali också, det var bland annat en printscreen från facebook där det var en tjej som hade skrivit i en killes logg om hur trevligt hon hade haft det under natten med honom och att hon gärna gjorde om det. När hon sedan märkte att det inte var privat utan att ALLA på hela facebook kan se vad hon har skrivit så tycker jag fruktansvärt synd om henne. Gud vad pinsamt säger jag bara. Stackars.

Sen var det en annan tjej som hade beklagat sig över sitt jobb och att hennes chef var en sliskig typ som antastade henne och hon hade så fruktansvärt tråkigt på jobbet och fick göra all skitgöra. Det hon hade glömt bort var naturligtvis att hon hade lagt till chefen på facebook som nu såg allting. Hon blev uppsagd med omdelbar verkan, eftersom chefen var bög (vilket betyder att han inte får ut så mycket med att antasta henne) och den skiten hon fick göra var faktiskt hennes arbetsuppgifter.

Så vad lär man sig av detta? Jo ska man skriva någonting privat, skriv det inte på facebook där kan hela världen se det :) men det är nog det som är meningen med facebook också :)

Jag ska möblera om mitt skrivbord imorgon så att jag sitter med Ali framför mig så kanske inte allt han säger går rakt in i örat på mig så jag inte hör de jag själv pratar med :p
Men det får vi se imorgon om det blir någe bättre.

Har förövrigt anmält mig till en danskurs nu som börjar nästa vecka och det blir jag och Nadja som ska dansa :) så vi lär väl dansa runt där som två illröda tomater , attans röda anlag. :P
Men tror verkligen att det kan bli superkul att lära sig någonting nytt, sen får vi se hur bra min kordinations förmåga är.

Har även ringt till Annika som har hästar i Lissma hon behöver hjälp med sin arab och sin nordsvensk så jag ska åka och provrida dem på söndag. När hon hörde att jag var ur form så skratta hon bara och sa att det var bra för det var hennes hästar också för tillfället så då kan man arbeta upp formen tillsammans så det känns ju bra :)
Hon trodde jag skulle känna mig tvingad att åka ut dit flera dagar i veckan men jag sa att jag blir bara tacksam jag får umgås med hästar :)
Så ska bli mys, hoppas att jag passar ihop med iaf en av dem.
Blir nog mycket promenader till en början men det gör ingenting :)

Har betalat alla mina räkningar nu + min nya Spätta och när de drar de sista nu inatt så har jag 1500 kvar på min lön. Japp jag vet hur det känns att göra av med 12000 på mindre än 5 timmar :p Så de sista pengarna på denna månadens lön går till glasögon :p
Men men, pengar är inte allt, men ibland känns det som om livet skulle vara lite enklare om allting bara handlade om pengar och ingenting annat.

Nä nu måste jag nog hoppa  i säng, ska upp 6 imorgon så jag hinner duscha innan jobbet så måste ju hitta sova ett par timmar innan dess iaf.

Natt natt


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback