Juni, Juli, Augusti

Jag har ju inte direkt varit så bra på att uppdatera min blogg i sommar, men nu när man snart börjar jobba och kanske få lite mer rutin på sitt liv så ska det bli lite ändring på det. Hmm känns som om jag har sagt det ett par gånger innan :P
Så hur har min sommar varit i det stora hela?

Juni:
Har  jobbat hela juni på Coca-Cola, har varit ganska duktig på att uppdatera bloggen i juni iaf :)

Juli:
Juli var inte direkt den roligaste månaden den här sommaren, har oroat mig mycket för mamma och det har varit mycket besök på sjukhus för hennes del. Det visade sig att hon hade två proppar i benet som hon har opererat. Så nu äter hon varan, då gäller det att man inte får något sår för det tar jätte lång tid för en då att sluta blöda eftersom varan gör att blodet har svårt att kougulera (hur det nu stavas).
Såg även Baksmällan någon dag den här månaden och den var super bra! Rekomenderas verkligen.
Har inte mått så bra den här månaden alls, har varit lite för mycket att oroa sig för och tänka på.
Flisan fick somna in den 29:e och det var för hennes eget bästa för att hon skulle få ha sin värdighet som hund kvar. Det gick väldigt lugnt och fridfullt till, hon låg och snarkade in i det sista, min söta lilla goshund.
Två dagar efter det åkte vi till Gotland, kändes skönt att man inte behövde tänka på det så mycket då.
På Gotland innan det blev augusti så smällde vi upp tältet i värsta blåsten. Det var mitt i natten och precis vid träffpunkten i Visby.
Trodde vi aldrig skulle kunna få upp tältet, eller att det skulle stå kvar när vi väl sov i det :P Men det gjorde det, inte för att jag sov så där jätte gott men det fungerade iallafall. Sen bar det av till fårö, jag och Joi tog bussen dit och det tog typ 2 timmar.
Sen var det bara att slå upp förtält och baktält på husvagnen och slå upp mitt och Jois tält igen.
Sen har det bara varit sol, bad och lugna dagar på Gotland. Det var super skönt.
Prövade även att flyga Tommys drake som har ett vingspann på över 2 m, hmm det gick väl inte så där jätte bra, men jag måste säga att jag är grym på att kraschlanda den.

Augusti:
Jag och Joi firade 10 månader på Gotland, det gjorde vi genom att åka och kolla på raukar och se oss omkring lite på fårö. Jag hoppas verkligen att vi ska få flera underbara månader tillsammans då du gör mig hel älskling. <3
En annan dag så gick vi i Visby i ca 6-7 timmar och tittade på staden och på allting på medeltidsveckan. Det var väldigt trevligt att bara gå omkring och lulla, dock skulle jag haft ett par andra skor då man blev trött i fötterna och benen av att gå omkring i ett par skor utan speciellt mycket dämpning i sulorna. Med andra ord, sneakers är inte långpromenads skor.
Vi beställde även biljett hem när vi var i visby och det kostade dubbelt så mycket som att åka hem, men det var helf fullt på båten så det var nog bara tur att vi kom hem överhuvudtaget.
På båten hem visades Yes Man! och den är ju bara för rolig, tycker att Jim Carrey spelar mycket bättre när han inte är en överdriven Ace Ventura, utan han är en normal karaktär men som har lite otur.
Det var även en underbart vacker solnedgång man såg från båten.

Då jag är lite lat just nu så får de som vill se mina bilder Gotland  gå in på min bilddagbok, länk finns under min bild till vänster.

Jag är ensam hemma just nu också och höll på att städa lite innnan jag fastanade vid burken. Det behövdes plockas undan lite. Jag har märkt att jag är ganska duktig på att sprida ut mina saker.
Har kollat lite efter medryttarhäst då jag har ändrat mig lite om min karriär i framtiden. Till den måste jag spara ganska mycket pengar. Har lite funderingar om att plugga utomlands till veterinär, men jag är ju som jag är och kommer säkert ha ändrat mig igen. Men samtidigt ska man inte låsa fast sig vid en idé utan det är alltid bra att ha flera möjligheter.

Det är fruktansvärt tomt här hemma utan Flisan, katterna är inte mycket till sällskap heller då bara Isse kommer hem och äter, jag måste gå ut idag igen och leta efter Nike. Han brukar ha en förmåga att försvinna så fort man inte är hemma så får gå ut och ropa lite på honom.
Jag är grymt sugen på att gå ut och plocka svamp, jag som inte ens äter svamp, men har lovat Nadja att hon ska få den svampen jag hittar, var för övrigt hemma hos henne igår för Sofia fyllde år och jag hjälpte till att baka tårta och fixa lite innan de flesta av folket skulle komma.
Jag och Sofia gjorde värsta värsting tårtan. Det var först tårtbotten, sen var det marsankräm, tårbotten, mosade blåbär och hallon, sen locket, uppe på locket var det blåbär, sen grädde och uppe på grädden var det jordgubbar, hallon och blåbär plus lte noblesse choklad också. Den fick namnet sprängfylld blåbär. Den var dessutom supergod också.
Nästan så man blev sugen på att göra egna bärtårtor till en vana.

Nä nu måste jag nog fortsätta städa. Ska hem till Joi ikväll också, skönt att slippa sova ensam, har väldigt svårt att somna nu på nätterna när jag är själv, känner mig nästan lite otrygg.
Men det löser sig nog.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback