Jag har märkt

Jag har märkt att jag blir lätt irriterad på folk som jag inte känner när de börjar snacka med mig på krogen eller på nätet eller någon annanstans.
Vet inte varför blir bara trött på att behöva prata med dem och vara trevlig, så det hela brukar sluta med att jag är superdryg mot dem.
Kanske inte så, får bli en trevlig människa igen.
Fast ibland är det fruktansvärt roligt att driva med folk man inte känner, man är liksom ena stunden jätte snäll och trevlig för att sedan bli superdryg.
Tur att jag inte är så jämt, skulle bli jobbigt i längden.

Jag har iallafall anmält mig till en kurs om djurkommunikation, den går av stapeln den 30 okt till den 1 nov. Ser faktiskt fram emot den.
Och den var inte billig... Men någonting måste man ju spendera pengarna på.
Pratade med Natta idag och det var hon som sa vart hon hade läst en kurs någonstans och hon sa att det var bra. Så litar på henne.
Men hon som håller kurserna verkar vara väldigt seriös.
http//:awoc.nu heter hennes sida :)

Söker också medryttarhäst igen då jag är lite oviss om hur min framtid kommer att se ut så vill jag inte kasta mig in i ett hästägandeskap.
Har hört av mig till en tjej/kvinna/dam eller vad hon nu är, men hon verkar vara lite ointresserad. Är väldigt seg på att svara på mail... Så vi får väl se.

Det är fruktansvärt tomt utan Flisan, känner mig deppig över att vara ensam hemma :P
Isse kom in idag och jag stod och gosade lite med henne också, tur att inte mamma var hemma för det yrde katthår överallt, så får dammsuga innan hon kommer hem.
Gick iallafall in och hämtade isses korg i datarummet och hon såg så himla tacksam ut när hon fick lägga sig i den.
Det kändes som om hon blev lycklig över att få ha den på bänken igen. Sen om det blir permanent det återstår att se.
Hon ställde sig iallafall i den och kurrade och slickade på krogen, sen la hon sig tillrätta och kurrade som bara den.

Imorgon blir det Enköping för att hälsa på Amanda, ska bli kul att vara där uppe ett par dagar och skönt att få träffa hästar igen, har ju varit hästfri för länge nu.
Men förhoppningsvis så hör tanten med hästen av sig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback