Inlägg nr 100!

Japp jag kan ju bara säga grattis till mig själv eftersom jag har lyckats med att skapa 100 inlägg på denna blogg. Sen om det är så många som läser kan jag ju bara säga att nä det är det inte, typ 1-3 om dagen. Var ju uppe på ca 14 om dagen förut, sen tog man sommaruppehåll och sen försvann alla. Trist, men men, jag bloggar vidare ändå. Någon gång så är det väl någon som tycker man skriver om någonting intressant :)


Måndag:
Tiden har flugit iväg på jobbet idag. Det har varit ganska mycket eftersom Ali har suttit på trafikledningen idag så fick sköta Bussgods nästan helt själv, sen ringde det på ganska så mycket på ASA också så fick ta ganska mycket ordrar.
Sen kom lilla Ida springandes och ville ha gos, helst hade hon velat ha lite nackmassage men det tyckte inte min tumme att hon skulle få. Och för er som undrar så är Ida inte min arbetskamrat utan Lasses supersöta hund :)
Imorse kunde jag knappt ta i mitt glas med te utan att tummen strejka.
Men sen gjorde det mindre och mindre ont allt eftersom dagen gick.

Sen bar det av till stallet.
Hämtade Samba gick snällt med ut ur hagen medans hennes hagkompis fick tokryck. Han hade tydligen aldrig blivit lämnad kvar i hagen utan henne, utan det var alltid han som hade gått iväg.
Sen när jag och samba väl skulle gå iväg så satt hon som fastvuxen i backen.
Men efter lite lirkande så kom hon snällt med.
Sen växte hon fast i backen ett par gånger i skogen men annars så var det inga som helst problem. Hon fick vittring på en älg och blev helnervös men hon skötte sig hela tiden utan att bitas eller någonting annat. Hon var som jag trodde, en riktigt myshäst :)
Det kommer nog fungera jätte bra mellan oss två när vi väl har lärt känna varandra lite bättre.

Men nu så har jag dock lite ondare i min stackars tumme så jag får hoppas på att det går över lite tills imorgon.

Imorgon blir det hem till Joi efter stallet.
Jag längtar till både till Stallet och till Joi ♥


Söndag:
Var ju då som sagt och "provred" en häst idag, eller snarare provpromenera en häst vid namn Samba. Hon är korsning mellan Nordsvensk bruks och nordsvensk travare. Faktiskt en riktigt söt dam. Men med mycket egen vilja.
Hon hade lite hyss för sig kan man säga, skulla kratsa hovarna på henne och då ställde hon ner sin hov på min fot, ovanför stålhättan, mmmmm vad skönt! Eller inte!
När hon inte fick sin vilja igenom och jag skulle bestämma över henne. (Jag ville att hon skulle gå framåt men det ville inte hon) Då bet hon mig, då "bet" jag tillbaka genom att nypa till henne i halsen. Då skulle hon på och bita mig igen men då nöp jag tillbaka igen men dock så vred jag till tummen på något konstigt sätt för hon kasta fram huvudet precis och då stukade jag tummen istället.
Men sen gick hon så snällt så.
Joi följde med till stallet också :) Så honom släpade jag också med ut i skogen. Stackarn, men du vet att det betyder mycket för mig ♥

Sen på kvällen åkte vi hem till Joi och då så skulle Kjelle ut och skejta lite så då var vi ute med honom en sväng, sen lurade vi över Thomas att kolla på film :) Vi såg inkheart, den var väl okej, lite seg så man tappade intresset dock. Men men..


Inkheart Bilden hämtad från http://chasness.files.wordpress.com






Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback