Fredag, lördag, söndag

Fredag:
Jobbade hela dagen och fick mina två första sura kunder. Den ena beskyllde mig för att jag hade byggt upp bussgods hemsida fel. För det stod minsann inte på hemsidan att det tog 3-5 arbetsdagar för en ekonomifrakt att komma fram. Det var naturligtvis mitt fel. Så han ville prata med chefen och det fick han naturligtvis göra. Tommy är ju den som jag ser mest som min chef där iaf när det gäller bussgods. Så han totalt körde över kunden med exakt samma ord som jag hade sagt tidigare. Så det var lite kul att han helt plötsligt kunde acceptera det som sades bara för att det var en person som hade titeln chef.
Sen var det en tjej som blev helt rasande för att man var tvungen att åka tillbaka till ombudet om man skulle göra en skadeanmäla, hon tyckte det räckte med den som hon skulle göra. Det var naturligtvis mitt fel också att systemet för reklamationer var så krångligt.
Sen som sista mening för dagen som lite plåster på såren så fick jag höra att jag var den första trevliga stockholmare som en bussgods kille i Örnsköldsvik hade pratat med. Det värmde, hoppas bara inte det ringer allt för många otrevliga stockholmare till honom annars.

Sen på fredagkväll så blev det lite mys hemma med familjen. Mamma hade bjudit över sin vännina Maria och hennes familj så totalt var vi 9 st som grillade och åt lite kladdkaka. Det var faktiskt riktigt trevligt. Försökte förklara för min systers man via telefon hur man gör för att fälla träd på rätt sätt. Tror inte han förstod vad jag menade. Men men, lär ju träffa honom på fredag när jag ska till min syster.


Lördag:
Var hos Tyrone och fick ryggen fixad igen, han sa att det såg mycket bättre ut än förra gången för förra gången så hade jag haft jätte mycket sneda kotor med det hade jag inte alls lika mycket av denna gång.
Sen åkte jag till optikern och kollade synen så nu ska man få glasögon också. Men bara när jag sitter vid datan på jobbet eller lite ibland hemma. Får två bågar, ett par blålila och ett par metallickopparbruna. Bägge är för att jag ser dåligt på nära håll och för att jag har brytningsfel. Men jag kommer se oerhört smart ut och nu kan jag verkligen kalla mig själv för pluggis :) Men en sak är säker jag kommer se bra ut :) hehe

Sen åkte jag och Joi till Farsta för Joi skulle köpa en present till sin pappa som hade fyllt år dagen innan, det blev en Ramstain skiva och ett par lotter.
När vi väl var hemma hos Joi som kom Thomas dundrande och ville att vi skulle gå ut och det gjorde vi. I flera timmar var vi ute och promenera. Vi gick till ett grustag som låg inne i skogen, när man kom upp på toppen så kunde man se väldigt långt, till nacka, till globen, till kaknästornet, till handen, ja man såg nästan hela alltet :) Det var fruktansvärt jobbigt att gå upp för backen men det var värt det när man kom upp iallafall.

Sen blev det mest att ta det lugnt på kvällen efter promenaden, fick en illamående attack så det var inte så jätte kul, tror det var för allt godis jag klämde i mig, för sen mådde jag bättre efter att ha tagit det lugnt.



Söndag:
Åkte och träffade Sabina i  Handen, hon hade en hel del att berätta efter sin resa till USA där hon har jobbat som scoutledare på ett camp. Det måste verkligen ha varit jätte roligt att få en sådan upplevelse. Är lite avis faktiskt, men jobbigt att vara "dagisfröken" hela dagarna. Men endå en häftig upplevelse.
Fick även höra att hennes pappa hade skaffat sig en flickvän vilket verkligen gladde mig :) Han behöver en tjej :)
Sen gick vi runt i affärer ett ganska bra tag, jag köpte dock ingenting, men planerade i detalj vad lönen kommer gå till. Haha. Sabina hittade en jacka, en kappa, en kofta och en blus. Alla sakerna passade henna jätte bra :)
Jag kommer nog inte kunna köpa så mycket kläder som jag skulle vilja för jag ska betala min nya Spätta, en golf III, en vinröd :) Ska lägga upp en bild på den senare. vill fota den när det är ljust ute.

När jag kom hem så hjälpte mamma mig att färga håret, sen åkte vi till Ica Maxi och gick omkring där ett tag och handlade mat. Tog lite längre tid än vi trodde det skulle göra men ganska skönt att inte stressa runt en massor.
Sen fick mamma övningsköra med Spättan, hon ska få låna den så att hon kan åka någonstans, det är ju automat så hon kan köra den fast hon har operarat foten. Kan tänka mig att det är en himla skön känsla att kunna bestämma själv när man vill köra någonstans istället för att be om skjuts hela tiden.

Efter att vi kom hem från övningsturen så ville Nike ha mat och han fick en sort som han brukar äta i smyg hos våra grannar. Han tror att grannarna inte vet att han är där..
Så mamma lägger upp två st potionspåsar, en till Nike och en till Isse, men Isse gillar bättre Eldorados tonfisk gegga så hon ville inte äta Icas potionspåsar.
Så Nike klämde i sig 200 gram helt själv. Så nu sitter han jätte nöjd på golvet och tvättar sig. 200 GRAM!!! det är ju lika mycket som en stor chokladkaka och en sån kan inte ens jag äta utan att bli helt as mätt och nästan illamående. Så vi får väl se om Nikes mage klarar all den där maten.
Nu har jag min fulla rätt att kalla honom en tjockiskatt! Så det så :)


Kommentarer

Postat av: Joi

Nike är ju inte smal nånstans :P

Postat av: Sabolina

Hej Louise,



det var kul att höra om din sommar också ;P

Sedan brukar jag inte shoppa så mycket, men det är skönt att inte behöva shoppa på ett tag :D




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback