Flera dagar på en gång

Tisdag:
Nu har jag klarat av att ta min första order helt själv. Det gick superbra. Sen har man tagit hand om bussgods också. Det går bara bra men är lite krånligt ibland. Åkte hem till Joi så det blev inget bloggande. Vi såg på Hostel, den var inte mysig, att jag aldrig lär mig att jag inte kan se splatterfilm. Men somnade iallfall bredvid Joi till flimen Liar Liar istället. Den var betydligt trevligare att se på en Hostel, nä hua. Ska nog börja rata skräckfilm.

Onsdag:
Har kört på nästan helt själv hela dagen idag och det har gått superbra. Visst råkade skicka en bil till fel adress men det löste sig ändå. Man lär sig av sina misstag.
Mamma var hos husläkaren i Tungelsta och de sa att hon hade gallstenar. Tycker så synd om henne, hon drabbas verkligen av allt. Nä fy fan..


Torsdag:
Har varit på jobbet idag och det har varit väldigt lugnt så har läst lite i en av mina böcker.
Mamma har varit på sjukhuset i princip hela dagen och det visade ingenting på ultraljudet så läkarna på Huddinge tror att stenen kan ha vandrat ut av sig själv, så förthoppningsvis tror de rätt.
Köpte en allmenacka idag också så att jag kan hålla koll på allting jag ska göra utanför jobbet :P
Ska bland annat till optikern på lördag, upptäckte att min syn har blivit sämre. Har ju vetat om att jag har haft problem ett tag men ingenting som direkt har påverkat mig sådär jätte mycket men nu har det blivit så att jag ibland inte alls ser skillnad på bokstäver i en mening. Så nu ska man skaffa glajjor, tror jag kan klä riktigt bra i det :)

Var med Tommy på tippen och slängde lite saker också, bla annant min gamla soffa. Såg en kvinna som var väldigt hård mot sitt barn och röck barnet ganska så hårt i armen när denne ville hjälpa till att kasta sopor men var på väg åt fel håll. Jag blir så ledsen inombords så fort jag ser någonting sånt eller när en förälder står och skriker på sina barn. Det blir ju liksom inte bättre för det, eller att man gör illa barnet för att det gör någonting fel.
Nä så tänker inte jag uppfostra mina barn när jag väl skaffar några i framtiden.
Man kan se samma beteende hos när människor när de hanterar djur också, det kan liksom inte lösa problemen som uppstår annat än med våld och höga ord. Känns så fruktansvärt tråkigt att det finns barn och djur som har det så här varje dag flera gånger om dagen. Tänk vad bra världen vore om det inte vore så.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback