Sjukgymnasten blev lite förbufflad.

Var i skolan idag och hade Ekologisk Odling och då sa våran lärare att om vi gör klart en uppgift utanför lektionerna så behöver vi inte komma på de lektioner som vi kvar. Gissa vem som snabbt ska göra klart den där uppgiften? :)

Det tråkiga med skolan idag var att vi fick beskedet om att våran studentskiva eventuellt blir inställd, för att den inte ska bli det måste vi sälja minst 30 st matbiljetter till, alltså att man är med och äter middag eller så måste vi sälja 210 st eftersläppsbiljetter. Vi har sålt 176 st vi måste alltså sälja lika mycket till plus lite till.
Så jag har messat runt till folk idag för att höra om man bli av med några flera eftersläppsbiljetter, ringde även farsan och försökte lura på honom middagsbiljetter, får höra sen ikväll om jag lyckades.
Vad ska man göra om man tar studenten utan en studentskiva. det blir ju inte samma sak liksom :O Självklart så fungerar det ju men trist om det inte blir av.

Var för övrigt hos sjukgymnasten idag också. Fick lite bollträningar som jag ska göra och när jag prövade att göra dem när hon såg på så blev hon lite förbluffad. Var tydligen inte så vanligt att folk som är så rörliga i ryggen och kroppen överhuvudtaget kunde hålla sån kontroll på sin kropp.
Jag är helt omusklad i ländryggen och när jag satt där på bollen och vinglade runt så kunde jag ändå hålla överkroppen helt stilla och bara underkroppen rörde sig och det var tydligen inte så vanligt enligt henne.
Jag kanske är värsta UFO:t eller någonting i den stilen :)
Hon sa också att eftersom jag får huggande smärta i ryggen så kunde det tyda på diskbråck men det var vädligt ovanligt för någon i min ålder att få diskbråck. Ytterliggare ett bevis på att jag eventuellt är ett UFO.
Men eftersom både mamma och en kusin har haft det så kanske hela släkten är UFO:n.

Nog talat om UFO:n nu.

Mamma hade duschat hunden idag så när jag kom hem från gymmet så ser det ut som hunden har rastaflätor. Det var allt de lösa håret som höll på att trilla v men som hade krovat ihop sig i de blöta.
Så det var fram med pälskardan och det gillade inte Flisan. Hon försökte gång på gång att smita iväg och sprang i full rulle när hon väl lyckades, sen när jag väl var klar så låg halva hunden i princip kvar på backen.
Men fin blev hon.

Ska vara "sjuk" imorgon också så att jag kan plugga av allting som ska vara klart, eller rättare sagt skulle ha varit klart för länge sen :p


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback