Sista dagen på Kolmården

Nu har vi alltså varit på kolmården och haft våran sista etologidag. Vi har varit och hälsat på vargarna och även kollat på elefanter och noshörningar.
Elefanterna stod i en jätte liten hage och jag tyckte lite synd om dem.
Men de får vara ute och gå i en och en halv timme varje dag, samt beta utanför hagen och sen får de tränas lite varje dag också så de var inte så synd om dem ändå :)

Det blev ganska mycket bra bilder när vi var inne hos vargarna men sitter på bussen med internet svansen så får ladda upp imorgon :)

Jag var ganska nervös när jag var hos vargarna men de hälsade lite och sen sprang de iväg och la sig och sega i solen lite. sen när vi skulle gå iväg så kom en av dem fram igen och då kunde man hälsa lite och ta lite bra bilder :) det var kul :)

Men som vanligt när man är iväg på saker med skola/klassen så är det alltid några som ska göra saker som eventuellt kan drabba alla andra. Var några som hade dragit iväg till vildmarkshotellet och söp, sen hade de dragit dit idag också för en återställare. För visso är vi tillräckligt gamla för att dricka men så j*vla onödigt att göra saker som eventuellt kan förstöra för resten av gruppen.
Dessutom man inte kan åka någonstans utan att behöva supa så känns det lite alkis varning på personerna. så synd när man kanske bara får en chans att få gå till Kolmården och göra allting som vi har fått göra.

Sen när jag kommer hem så ska jag åka direkt till Joi <3 han ska spela match idag så ville kolla eftersom det var den första för säsongen :)

Imorgon måste jag skriva klart min filmanalys om Linas Kvällsbok, så det går fort :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback