Första Inlägget!

Jaha, då har man bestämt sig för att börja blogga nu då.

Studenten ligger runt hörnet och jag har lite kvar i skolan att göra, men förhoppningsvis så får jag alla skolarbeten under kontroll nu under veckan.

Fick veta av svenskaläraren idag att vi inte ska göra en filmanalys som vi såg i skolan, för den filmen sög verkligen, den var så virrig att man hade fått ett klockrent IG om man hade försökt analysera den filmen. Istället så får vi välja en film själva som vi ska analysera :) Det gjorde att det genast blev lättare att klara av svenskan :)

Jag blev även klar med Projekt & Företagande idag, det kändes väldigt skönt :) så nu får man lite fler lediga timmar den här veckan.

Mamma verkar fortfarande trött och sliten efter helgen då hon var på sjukan, hjärtat hade tydligen slagit dubbelslag massa gånger. Hon ska vara hemma från jobbet den här veckan också så det känns bra att hon kan varva ner lite iallafall.
Dock så är hon tillsammans med eller rättare sagt gift men en gubbe som är världens snällaste men också världens mästare på att vara grinig. Inte riktigt en gringubbe hon behöver just nu kanske, får hoppas han skärper till sig för mammas skull.
Han hade tydligen väckt mamma imorse fast hon behöver sova för att jag hade diskat ur såsskålen och slängt de sista potatisklyftorna. Så han kunde inte göra i ordning en matlåda.
Men saken var att han gick ner och fixade med bilen och jag hade inte en aning om att han skulle ha såsen och det var inte speciellt många potatisklyftor kvar heller för den delen heller. De hade inte räckt till en matlåda som han ville påstå, så jag gav dem till råttorna.
Men att han klämmer ur sig till mamma att jag med all säkerhet diskade ur såsskålen bara för att jävlas så tycker jag att han har gått lite för långt.
Men men. Han kanske har någon form av manlig PMS just nu. Vad vet jag. Synd om mamma bara.

Imorgon blir det sjukgymnasten igen, får se vad hon hittar på. Jag skulle tydligen få några övningar för att träna upp ryggen,. Väntar samtidigt på att komma till en ortoped inne i stan som kan kolla på ryggen, varken jag eller mamma är speciellt övertygade om att det min ryggvärk har något med musklerna att göra. Men men jag får fortsätta vänta med spänning.

För övrigt så var jag inne med H och sprang runt i stan lite, det var en väldigt trevlig promenad vi fick :) och mycket hann vi prata om också. Lite kallt var det allt men strålande sol var det iaf :)

Hoppas på lika bra väder imorgon :)


Kommentarer

Postat av: Marie

Hej kussen !

Kanske jag e den första att kommentera :D Hoppas det !

Låter inget vidare med manlig PMS , han får ta å skärpa tillsig så mamsen din får vila nu !!! Hoppas att hon kryar på sig snart !

Sköt om dig nu Louise , finns på MSN om du vill snacka nångång ! Massor med kramar Marie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback