Biokväll och inlåst bil :O

Jag åkte ju hem till Joi tidigare idag eller rättare sagt mötte upp honom och hans kompisar i centrum :) de skulle iväg och lira fotboll på ett friluftsområde, Joi tog moppen dit, Johan och jag tog varsinn bil, men det blev lite mörkt så vi satt mest och chilla och sparka lite boll till varandra, sen drog vi hemåt.
Jag ville ju hitta på någonting så vi drog in på bio, men vi var lite sena så jag parkerade hastigt i garaget som heter konserthusgaraget och sprang iväg mot bion eftersom de andra hade gått iväg i förväg.
Så vi kollade på filmen The Hunting in conneticut (hur de nu stavas), bra story men kunde ha varit lite läskigare, till och med jag som inte tål skräckfilm kunde se den. Kramade dock sönder Jois hand lite grann.
Kjelle somnade i biostolen efter att det hade gått typ 10 minuter av filmen, orka betala typ 100 spänn för att få sova haha :D han satt och sov en stund mot johans axel också..

När vi skulle gå tillbaka till garaget så kommer jag inte in till bilen, det är låst!
Hade ju läst på skylten att det var öppet till 1 sen fick man använda samma kort som man använde för att få en parkeringsbiljett för att komma in.
Men det hade stått, öppet till 1 och man behövde kortet för att komma in. Garaget öppnar inte förens klockan 6 på morgonen.
Så där stod vi 4 pers och det vara bara jag som hade busskort.
RIngde till garagets jourtelefon och då fick jag reda på att det skulle kosta 500 spänn för att få ut bilen ikväll :O så jag tänkte att det har jag inte råd med,. Men sen började fundera på hur mycket det kostar att stå parkerad där över natten :S
Så ringe upp igen och frågade och då skulle de kosta 60 spänn och då blev det bestämt att det fick bli nattbussen hem.

Så 3 pers planka på tunnelbanan och sen på nattbussen så sa jag precis som det var att jag hade låst in min bil i ett garage och mina polare hade inget busskort så de kunde inte komma hem. Så de fick åka med gratis :D

Så nu ska jag sova en stund för att sen åka tillbaka och hämta min bil vid 7 tiden :) det som är bra är att den inte blir sönderslagen nu iaf :) den står i tryggt försvar :)

Så förlåt nu Kjelle, Johan och Joi för att ni fick åka buss hem :) var ju som sagt lite stressad till filmen och då tappar man lätt läsförmågan :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback